نکات مهمی که در زمان خرید ساز باید بدانید

نکات مهمی که در زمان خرید ساز باید بدانید

نکات مهمی که در زمان خرید ساز باید بدانید

خرید ساز موسیقی درست مانند خرید خودرو است، شما می‌توانید یک اتومبیل شیک و لوکس و یا یک ماشین دست دوم بخرید که غالبا هر دو آن‌ها کار شما را انجام می‌دهند، اما قطعا تفاوت‌های متعددی میان آن‌ها وجود دارد؛ بنابراین قبل از اقدام به خرید ساز حتما باید هدف خود را از این خرید مشخص کنید. 
سازهای بسیار متعددی در بازار موجود هستند که هر یک از آن‌ها قیمت‌های مختلفی دارند و برای هدف‌های مختلف مناسب هستند. اگر شما نیز قصد خرید ساز موسیقی را دارید، لازم است تا در ابتدا اطلاعات بیشتری را در این مورد کسب کنید و نکات مهم برای خرید ساز را بدانید.

چگونه ساز مناسبی را انتخاب کنیم؟

در نظر داشته باشید که انتخاب ساز، اولین و اصلی‌ترین مرحله خرید است. با توجه به اینکه سازهای موسیقی دارای تنوع بالایی هستند ممکن است که انتخاب ساز مناسب برای شما کار سردرگم کننده‌ای باشد؛ بنابراین لازم است در ابتدا، ساز مناسب را بر اساس سبک موسیقی که به آن علاقه دارید، بررسی و در نهایت انتخاب کنید و با تکنیک نواختن و نوع صدای آن آشنا شوید. پس از این مرحله، از یک فرد با تجربه در موسیقی مشورت بگیرید و انتخاب خود را با او در میان بگذارید. 
همان‌طورکه می‌دانید امروزه بسیاری از نوجوانان و همچنین کودکان به یادگیری موسیقی می‌پردازند. اغلب این دسته از افراد کم سن با برخورداری از استعداد بالا به گروه‌های ارکستر و موسیقی ملحق شده‌اند. اما مسئله اصلی، انتخاب و خرید یک ساز با کیفیت برای کودک است که ممکن است کمی برای شما تعجب‌آور نیز باشد. 
اگر نمی‌دانید که باید کار خود را از کجا شروع کنید و در تهیه ساز مناسب دچار سردرگمی شده‌اید و یا نمی‌دانید که برای شروع چه مواردی موردنیاز هستند، در قدم اول باید از یک متخصص کمک بگیرید. منظور از متخصص شخصی است که مدرس موسیقی بوده و می‌داند که چه مواردی مورد نیاز فرزند شماست. موسسه آموزشگاه نوای شهر آشوب در زمان ثبت نام علاوه بر مشاوره به شما کمک می‌کند تا بهترین ساز را تهیه کنید.

بودجه مورد نیاز برای خرید ساز موسیقی

انتخاب ساز موسیقی متناسب با میزان بودجه، جزو یکی دیگر از مشکلات اصلی خریداران به‌حساب می‌آید. هیچ وقت اجازه ندهید که قیمت ساز مانع خرید شما شود و شما را از خرید منصرف کند. حتما لازم نیست ابتدا به خرید ساز گران‌قیمت بپردازید. شما می‌توانید برای شروع یک ساز مبتدی بخرید و پس از گذشت یک مدت زمان، مدل بهتر و باکیفیت‌تری را تهیه نمایید. همچنین در نظر داشته باشید که امروزه گزینه‌های بسیار متعددی برای خرید ساز در بازار موجود هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید یک ساز موسیقی متناسب با بودجه خود را خریداری کنید. 

اندازه ساز را بر چه اساسی انتخاب کنیم؟

اگر فرزند شما در مدرسه ابتدایی و یا راهنمایی است، قطعا به سرعت رشد خواهد کرد و لازم است تا اندازه ساز را بر این اساس خریداری کنید؛ چراکه با خرید یک ساز کوچک دیگر کودک شما نمی‌تواند در آینده از آن استفاده کند و به همین علت باید اندازه ساز متناسب با سن کودک شما باشد. در خرید ساز مطمئن شوید که اندازه مناسبی را خریداری می‌کنید. 
سازها به‌طور معمول دارای اندازه‌های متفاوتی هستند که برای گروه‌های سنی مختلف طراحی می‌شوند. برای اینکه بدانید اندازه ساز مناسب برای فرزند شما چیست می‌توانید از یک استاد موسیقی و یا یک فرد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. سازها دارای اندازه‌های متنوعی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به سایزهای ۱/۴.۲/۴.۳/۴.۴/۴ اشاره کرد.

به شما توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید ساز برای فرزندتان را دارید؛ سازهایی را خریداری کنید که تا زمان تصمیم‌گیری کودک شما برای یادگیری و آموختن او مناسب باشد؛ زیرا فرزند شما رشد می‌کند و ممکن است که در طول زمان تصمیم بگیرد ساز خود را عوض کرده و مدل دیگری را خریداری کند. همچنین ممکن است که بخواهند ساز خود را چندین بار تغییر دهند؛ از این رو تا زمانی که اطمینان حاصل نکرده‌اید، هیچ گاه به خرید ساز گران نپردازید.

آیا واقعا علاقمند به نواختن ساز هستید؟

هزاران نفر در سراسر جهان به نواختن سازهای موسیقی علاقه دارند، از این رو در پی پیدا کردن گزینه‌های مناسب برای خرید هستند تا بتوانند سازهای دلخواه خود را با لذت مورد استفاده قرار دهند. اگر شما نیز قصد دارید که به خرید آلات موسیقی بپردازید، مطمئنا به دنبال فروشگاه‌هایی هستید که در سطح شهر قرار دارند. 
اما خوب است بدانید که امروزه فروشگاه‌های اینترنتی در این زمینه بسیار پیشرفت کرده‌اند و توانسته‌اند نیازهای مشتریان را به خوبی برآورده کنند. اغلب افراد خرید و فروش محصولات خود را به‌صورت آنلاین انجام می‌دهند. این پروسه در عرصه موسیقی نیز بسیار تاثیر گذار است و عصر اینترنت و فناوری، نحوه خرید ابزار موسیقی را تغییر داده است. بسیاری از افراد خرید خود را به‌صورت اینترنتی انجام می‌دهند تا در هزینه و وقت خود صرفه جویی کنند. 

قبل از خرید ساز تحقیق کنید

خرید ساز یک مسئله بسیار مهم است به خصوص زمانی که قصد داشته باشید برای خرید آن چندین میلیون هزینه کنید؛ به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از اینکه به نزدیک‌ترین فروشگاه موسیقی مراجعه کنید، حتما قبل از آن تحقیق کنید.ابتدا در نظر بگیرید که دوست دارید از چه ابزاری شروع کنید. ممکن است چیزی باشد که تسلط بر آن و یادگیری آن آسان باشد؟ برای مثال آموزشگاه‌های موسیقی می‌توانند به شما در یادگیری نواختن با سازها کمک کنند. 

انتخاب ساز مناسب

ممکن است شما در طول زندگی خود هیچ‌گاه ساز به دست نگرفته باشید، هیچ گونه مشکلی نیست؛ چراکه برای شروع هیچ وقت دیر نیست. انتخاب و خرید ساز باکیفیت ممکن است برای شما کار دشواری باشد؛ زیرا شما نمی‌خواهید برای خریدن محصولی هزینه کنید که در انباری خانه شما خاک بخورد. قطعا دوست دارید یک ساز ارزان قیمت و باکیفیت بخرید که برای ایجاد انگیزه و رسیدن به صدای مطلوب از آن استفاده کنید. شما گزینه‌های مختلفی پیش رو دارید، می‌توانید، هر تعدادی که می‌خواهید ساز ارزان قیمت بخرید و فقط با آن‌هایی که احساس راحتی می‌کنید بنوازید یا می‌توانید پول خود را پس‌انداز کرده و از خانواده و یا دوستان خود ساز قرض بگیرید. مطمئنا شما کسانی را می‌شناسید که ساز می‌زنند و حتی اگر خوب پرس و جو کنید ممکن است بتوانند اولین معلم شما نیز باشند.

قیمت خرید ساز را بررسی کنید

غیر ممکن است که در خرید ساز به قیمت آن توجه نکنید. شما می‌توانید سازها را در رنج‌های قیمتی مختلف از سازهای ارزان قیمت گرفته تا سازهای بسیار باکیفیت و گران در بازار پیدا کنید. مطمئنا شما به‌عنوان یک فرد مبتدی دوست ندارید که مدل‌های گران و حرفه‌ای را خریداری کنید. به‌طور معمول افراد مبتدی به سراغ خرید ساز ارزان می‌روند. ابتدا خوب است که شروع کنید و راحت ساز بزنید. وقتی توانایی کافی برای نواختن را داشتید، آن زمان می‌توانید ساز باکیفیت و گران‌تری را خریداری کنید. این موضوع را نیز به یاد داشته باشید که همیشه گران بودن قیمت ساز به معنای باکیفیت و اصلی بودن آن نیست. 
در برخی از مواقع سطح کیفیت دو ساز مانند یکدیگر بوده و همواره یکی از آن‌ها با قیمت بیشتری به مشتریان عرضه می‌شود؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که در خرید ساز فقط به قیمت آن توجه نکنید و مواردی دیگر مانند کیفیت و اصلی بودن محصول را نیز مدنظر داشته باشید تا بتوانید خریدی مناسب را انجام دهید.

چطور می‌توانیم تشخیص دهیم که ساز مناسبی را انتخاب کرده‌ایم؟

ممکن است که شما نیز یک ساز موسیقی را انتخاب و خریداری کرده باشید و از خود بپرسید که از کجا بدانیم ساز مناسبی را خریداری کرده‌ایم؟ 
تنها پاسخ دقیق برای این سوال این است که شما باید آن ساز را به‌صورت فیزیکی امتحان کنید. اگر ساز موردنظر را در دست گرفتید، با آن تماس برقرار کردید و احساس خوبی در دستان شما ایجاد شد و علاوه بر آن، محصول خریداری شده توانست سطح انتظارات شما را برای سهولت نواختن، کیفیت بدنه و قابلیت ترمیم برطرف سازد، آن زمان می‌توان گفت که خرید مناسبی انجام داده‌اید. اگر شما یک فرد مبتدی هستید و در حال حاضر مفهموم روشن و دقیقی از چگونگی خرید ساز باکیفیت ندارید، می‌توانید از معلم خصوصی خود در این زمینه کمک بگیرید.

جمع‌بندی

خرید ساز نیز مانند خرید هر محصول دیگری نیازمند رعایت یک سری نکات خاص است و توجه به مواردی الزامی است. برخی از این موارد، لازم است تا توسط کارشناسان حرفه‌ای و یا مدرسان موسیقی مورد بررسی قرار گیرند. اما رعایت برخی دیگر از این نکات تنها با کمی دقت و توجه و صرف وقت امکان‌پذیر است. اگر شما نیز به تازگی تصمیم به خرید ساز گرفته‌اید و نمی‌دانید که چگونه باید یک ساز مناسب را خریداری کنید و یا اینکه اصل یادگیری نواختن ساز چگونه است، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که نگاهی به مطالب ارائه شده در این مقاله داشته باشید. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به آموزشگاه موسیقی نوای شهر آشوب و دریافت مشاوره بهترین انتخاب را برای خرید ساز و ثبت نام در کلاس موسیقی داشته باشید.

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی را وارد کنید .
لطفا پست الکترونیک را وارد کنید .
لطفا متن پیام را وارد کنید .

مطالب مرتبط