انواع سبک‌ موسیقی در دنیا را بشناسید

انواع سبک‌ موسیقی در دنیا را بشناسید

انواع سبک‌ موسیقی در دنیا را بشناسید

دنیای موسیقی؛ دنیایی مملو از احساسات و انرژی است. هر نت می‌تواند خاطر ساز زندگی ما تا ابد شود و هر لحظه‌ از زیستن در این دنیا را رنگ و بوی جدید ببخشد. در دنیای موسیقی همه‌ی عواطف با هم در ارتباط هستن و نت‌ها می‌توانند به خوبی احساسات هر لحظه از زندگی را تداعی کنند.

موسیقی سبک های متنوعی دارد که هر سبک دارای عمق و پیچیدگی‌های بسیار جذابی است. شناخت این دنیای خوش آهنگ و ارتباط برقرار کردن با آن هیچ گاه به پایان نمی‌رسد. و انسان در هر لحظه از عمر خود با توجه به شرایط متفاوت و در نظر گرفتن حال روحی خود می تواند با هر سبک آن ارتباط عمیق و جدید برقرار کند. موسیقی را نمی‌توان جدا از زندگی روزانه دانست.

در این مطلب از نوای شهر آشوب قصد داریم تا با معرفی انواع سبک‌های موسیقی پیوندی عمیق بین شما و موسیقی ایجاد کنیم. همراه ما باشید تا دنیای موسیقی را بهتر بشناسید.

سبک کلاسیک( عمیق ‌ترین سبک موسیقی در دنیا )

یکی از قدیمی ترین و زیباترین سبک های موسیقی که بیشتر افراد با ملودی های آن خاطر دارند، سبک کلاسیک است. موسیقی کلاسیک از زمان های باستان تا به امروز جاودانه مانده و هر بار با شنیده شدن آن احساساتی عمیق همراه با خاطرات خوش در دل و ذهن انسان ها مرور می شود. یکی از ویژگی‌های برجسته موسیقی کلاسیک، استفاده از سازهای سنتی مانند: پیانو، ویولن، سل و آهنگ‌های ارکسترال است.سبک موسیقی کلاسیک در اوایل سده نوزدهم میلادی در غرب شکل گرفت. آن جوزف هایدن، ولفگانگ آمادئوس موتسارت و لودویگ وان بتهوون را می‌توان مهم ترین آهنگسازان این سبک در سال‌های 1770 تا 1820 میلادی دانست.

سبک ارکسترال

سبک ارکستر، سبکی از موسیقی بوده که در آن نوازندگان با هم و به صورت همزمان قطعات موسیقی را می‌نوازند. در این سبک از موسیقی هر نوازنده یا خواننده جایگاه خاص خود را دارد.

ارکستر سمفونی

ارکستر سمفونی بزرگترین نوع ارکستر بوده که در آن از تمامی گروه‌های موسیقی استفاده می‌شود. در ارکستر موسیقی بیشتر سازهای کلاسیک غربی وجود دارد.

ارکستر مجلسی

به ارکستری که در آن از سازهای زهی آرشه‌ای مانند: ساز بادی چوبی، ساز کوبه‌ای و ساز کلیدی استفاده می‌شود، ارکستر مجلسی گفته می‌شود.

سبک الکترونیک

سبک الکترونیک یکی از سبک‌های مدرن موسیقی بوده که از سازهای الکترونیک و امکانات استودیویی و رایانه‌ای برای طراحی صدا ( صدا سازی) و تولید آهنگ استفاده می‌شود. انواع سبک آکوستیک به شرح زیر است:

موسیقی الکترو آکوستیک:

نوعی موسیقی استودیویی است که برای تولید آن از رسانه‌های الکترونیک استفاده می‌شود.

تکنو:

نوعی از موسیقی رقص الکترونیک است که در اواسط دهه 1980 میلادی از تلفیق موسیقی الکترونیک با سبک‌های موسیقی آفریقایی ، آمریکایی به وجود آمد. سبک تکنو اغلب با ابزارهای موسیقی الکترونیک چون طبل‌های الکترونیک، سینتی سایزر و استودیوی صوتی دیجیتال شکل می‌گیرد.

ترنس:

سبک موسیقی ترنس در دهه 1990 میلادی در کشور آلمان پایه گذاری شد. در این نوع موسیقی که از تلفیق فرم‌های مختلف چون تکنو و پاپ به وجود می‌آید، ضرب قوی با (سرعتی بین 110 تا 115 در دقیقه) و ملودی به یک اندازه اهمیت دارند.

سبک جز یا جاز:

سبک موسیقی جاز، سبکی ابتکاری بوده که مبدا آن در کشور آمریکا شکل گرفته است. در این سبک موسیقی از بداهه نوازی و موسیقی غربی استفاده می‌شود. ریشه سبک موسیقی جاز در فرهنگ مردم کوچه بازاری آمریکا و سیاه پوستان جای دارد. سازهای مهم در سبک جز شامل ساکسیفون، ترومپت، ترامبون، پیانو، گیتار، کورنت، درامز و کنترباس اشاره کرد.

انواع سبک موسیقی جاز:

  • سبک اسموت جاز
  • سبک مدال جاز
  • سبک فری جاز
  • سبک بی باب
  • سبک باب سخت

سبک پاپ:

سبک پاپ، سبکی محبوب در دنیای موسیقی است. این سبک به عنوان یکی از پرطرفدارترین و تاثیرگذارترین ژانرهای موسیقی از سال‌های گذشته تاکنون، احساسات شنونده را تحت تاثیر قرار داده و با ایجاد حس و حال خوب در آن‌ها توانسته تبدیل به یک سبک عامه پسند و پرطرفدار در دنیای موسیقی شود. یکی از ویژگی‌های بارز در سبک موسیقی پاپ، پیشرفت‌های فنی در تولید موسیقی و همچنین تکنیک صوتی است. در این سبک همواره از زبان ساده و قابل فهم استفاده می‌شود که هر کسی می‌تواند به راحتی با آن ارتباط برقرار کند و از شنیدن آن لذت ببرد.

سبک راک:

یکی از سبک‌های پرهیجان و فوق العاده با انرژی زیاد در دنیای موسیقی، سبک راک است. در سبک راک به معنای واقعی می‌توانید عشق و جنون را احساس کنید. با شنیدن موسیقی‌های این سبک روح ما کاملا می‌جوشد و ما را به دنیایی از آزادی بدون هیچ حد و مرزی می‌برد. ضرب قوی صدا، استفاده از گیتار الکترونیک، صداهای تقویت شده و تکنیک صوتی الکترونیک از ویژگی‌های اصلی این موسیقی محسوب می‌شود. در این سبک موسیقایی علاوه بر گیتار از سازهای کوبه‌ای، شستی دار و بادی هم استفاده می‌شود.

سبک رپ:

سبک رپ از پرطرفدارترین زیر ژانرهای موسیقی هیپ هاپ است. این سبک از اجتماعات شهری آمریکایی برخاسته و در دهه 1970 میلادی در نیویورک شکل گرفته است. بسیار از خوانندگان از این سبک برای ابراز انتقاد و اعتراض در برابر موضوعات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی استفاده می‌کنند. ریتم رپ معمولا با استفاده از بیت‌ها و ضربه‌های متنوع برای ایجاد آهنگ‌هایی با انرژی و دینامیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موسیقی دنیای پر رمز و رازی دارد و شناخت نت‌های این دنیا باعث می‌شود تا ما عمق وسیع‌تری از خودمان را بشناسیم و نگاهی جدید به دنیای اطراف خودمان داشته باشیم. اگر شما هم در پی کشف این دنیای خوش صدا و پر احساس هستید، پیشنهاد می‌کنیم به آموزشگاه موسیقی نوای شهر آشوب مراجعه کنید. نوای شهر آشوب جایی است که در آن می‌توانید با کمک اساتید حرفه‌ای در محیطی پویا سبک‌های متنوع از موسیقی و ساز را آموزش ببینید و دنیایی جدید از درون خودتان را کشف کنید.

ارسال دیدگاه

لطفا نام و نام خانوادگی را وارد کنید .
لطفا پست الکترونیک را وارد کنید .
لطفا متن پیام را وارد کنید .

مطالب مرتبط